Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς ΣΤ'
Mon-Fri – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 22338400
Τηλεομοιότυπο: 22338403
Μενού

ERASMUS KA1

ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Στο πλαίσιο συμμετοχής του σχολείου σε πρόγραμμα ERASMUS KA1

Κατά τη σχολική χρονιά 2024-2025, το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα ERASMUS KA1 με θέμα «Civic Engagement and Mathematics», με στόχο τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο η ενεργός πολιτότητα και τα μαθηματικά μπορούν να συνδεθούν δημιουργικά μέσα από τη διδακτική πράξη,  σε συνεργασία με τη Σύμβουλο Μαθηματικών του σχολείου μας, Δρ Μαρία Χειμωνή. Στο πλαίσιο του προγράμματος υλοποιήθηκαν πέντε κινητικότητες εκπαιδευτικών του σχολείου σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις, μέσα από τις οποίες οι συμμετέχοντες επιμορφώθηκαν σε σύγχρονες παιδαγωγικές και τεχνολογικές προσεγγίσεις. Τα σεμινάρια αφορούσαν θέματα όπως η διαχείριση πολυπολιτισμικών τάξεων, η δημιουργική αξιοποίηση των ΤΠΕ, η διδασκαλία της ευρωπαϊκής πολιτότητας και η καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (6Cs).

Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στις κινητικότητες είχαν την ευκαιρία να επιμορφωθούν, στα εξής θέματα:

  • Managing a Diverse classroom: Facing Upcoming Challenges (Δρ. Μαριάννα Καραμάνου)
  • ICT Tools for a Creative and Collaborative Classroom (κ. Σκεύη Κυριάκου)
  • Teaching European Citizenship in the Classroom (κ. Στέλλα Κλεάνθους)
  • Τhe 4 Cs: “Creativity, Critical thinking, Communication and Collaboration in Schools” (κ. Χρίστια Ματσεντίδου)
  • ICT Basic Tools for Gamification and 21st Century Schools (κ. Γιώργος Μηλιδώνης)

Στόχοι και Περιεχόμενο της Επιμόρφωσης:

Κεντρικός στόχος των επιμορφώσεων ήταν η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με:

  • τις βασικές αρχές της Ε.Ε. για τον ενεργό και κριτικά σκεπτόμενο πολίτη,
  • συνεργατικές και δημιουργικές μεθόδους μάθησης μέσω ΤΠΕ,
  • τον σχεδιασμό διαθεματικών ενοτήτων με βάση το Project Based Learning (PBL),
  • την ενίσχυση της δημοκρατικής συμμετοχής και της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης στη διδασκαλία.

Μέσα από τα σεμινάρια, οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε πρακτικά εργαστήρια, βιωματικές δραστηριότητες και εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, ενσωματώνοντας την τεχνολογία σε δημιουργικές και συνεργατικές μαθησιακές εμπειρίες.

Εργαλεία και Ψηφιακές Πλατφόρμες που Αξιοποιήθηκαν:

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί εκπαιδεύτηκαν και χρησιμοποίησαν εργαλεία όπως:

  • Miro: για συνεργατικούς ψηφιακούς καμβάδες και ανταλλαγή ιδεών.
  • Goosechase: για δημιουργικά «κυνήγια θησαυρού» που προωθούν βιωματική μάθηση και ενεργό συμμετοχή.
  • Magic School AI: για σχεδιασμό μαθημάτων, διαφοροποίηση υλικού και υποστήριξη συνεργατικής μάθησης.
  • Canva, Piktochart, Text-to-Voice, Text-to-Song, Menti, Padlet, ChatGPT, Gamma: για οπτικοποίηση περιεχομένου, ενίσχυση της δημιουργικότητας και εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών.

Μέρος της επιμόρφωσης πραγματοποιήθηκε σε καινοτόμους χώρους όπως το Μουσείο Futurium, το Εlnerbis και σε Apple Store, δίνοντας στους εκπαιδευτικούς πρόσβαση σε σύγχρονες τεχνολογίες και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

Παιδαγωγικά Οφέλη για τους Εκπαιδευτικούς:

Οι συμμετέχοντες ανέπτυξαν σημαντικές δεξιότητες που ενισχύουν τη διδασκαλία και την ποιότητα της μαθησιακής διαδικασίας, όπως:

  • αποτελεσματικότερη διαχείριση της τάξης,
  • μεγαλύτερη εμπλοκή των μαθητών μέσα από παραδείγματα πραγματικής ζωής και ομαδικές συζητήσεις,
  • δημιουργία συμπεριληπτικών μαθημάτων,
  • ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους στη χρήση τεχνολογίας και ΑΙ εργαλείων,
  • ανάπτυξη και εφαρμογή ευέλικτων και συμπεριληπτικών μορφών αξιολόγησης (διαμορφωτική αξιολόγηση, ομαδικές εργασίες, αυτοαξιολόγηση, αλληλοαξιολόγηση),
  • καλύτερη υποστήριξη μαθητών με διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες και πολιτισμικά υπόβαθρα.

Παράλληλα, καλλιεργήθηκαν οι δεξιότητες του 21ου αιώνα (6Cs):
Κριτική Σκέψη, Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Συνεργασία, Πολιτότητα, Χαρακτήρας, σε συνδυασμό με δραστηριότητες που συνδέονται με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Οφέλη για το Σχολείο και τη Σχολική Κοινότητα:

Η επιμόρφωση δεν περιορίστηκε στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, αλλά διαχύθηκε ενεργά στο σύνολο της σχολικής κοινότητας μέσω:

  • παρουσιάσεων σε συνεδρίες προσωπικού,
  • πρακτικών εργαστηρίων για εκπαιδευτικούς,
  • εφαρμογής των εργαλείων σε μαθήματα και σχολικές δράσεις,
  • δημιουργίας συνεργατικών projects σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα,
  • ενίσχυσης της επικοινωνίας και της ανταλλαγής καλών πρακτικών μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα συνέβαλε στη συνολική αναβάθμιση της σχολικής κουλτούρας, στην υιοθέτηση καινοτόμων πρακτικών διδασκαλίας και στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας μαθητών και προσωπικού. Επιπλέον, η ανταλλαγή εμπειριών με εκπαιδευτικούς από άλλες χώρες (Μάλτα, Ισπανία, Ρουμανία_ κ.ά.) διεύρυνε τους ορίζοντες του σχολείου και ενίσχυσε τη συνεργασία σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.